Loqal – новинний агрегатор Loqal
Політика

Ферстаппен повернувся в 2023 рік, знову командні накази від Макларен: підсумки етапу Формули-1 в Італії

Ферстаппен повернувся в 2023 рік, знову командні накази від Макларен: підсумки етапу Формули-1 в Італії
Українська правда • 2 хв читання

Суто європейська частина сезону Формули-1 закінчилася етапом в Італії, на який фанати однієї з команд налаштовувалися по-особливому.

І хоча тіффозі не отримали того, чого хотіли, всі інші отримали... так, не найцікавішу гонку, але гонку з подіями, ефект яких може стати помітним у майбутньому.

"Ніколи не кажи ніколи", – усім чудово відома ця фраза, суть якої суперечить їй же самій. Але не в цьому річ.

Раніше Макса Ферстаппена пов'язували переходом із Мерседес чи Астон Мартін. Але тут, у Монці, журналісти вирішили поцікавитися у Макса, а чи не думав він якось приміряти червоний комбінезон.

Зазвичай консервативний у таких питаннях нідерландець несподівано для багатьох сказав, що можливо все. Причому він сказав важливу для італійських фанатів деталь – важливо не просто хотіти виступати за Феррарі, важливо хотіти за неї перемагати.

Взагалі останнім часом уболівальники Скудерії стали помітно тепліше ставитися до Ферстаппена, що особливо показово було під час подіуму після Гран-прі Італії, де вони заспівали "Ду-ду-ду-ду, Макс Ферстаппен".

THE ITALIAN CROWD CHANTING 'DUDUDUDU MAX VERSTAPPEN'HE IS SOOOO LOVEDpic.twitter.com/i6UxwjrCHo

У той час, як Ферстаппен дає надію фанатам Феррарі, Ісак Аджар готується щонайменше стати напарником Макса в Ред Булл.

Після свого першого подіуму в кар'єрі Аджар осмілів і заявив, що вже й не проти, щоб пересісти з Рейсін Буллз до Ред Булл. Але з одним дуже важливим уточненням – не раніше 2026 року.

У бажанні Ісака є логіка: цього року немає жодного сенсу покидати команду і машину, в якій у нього все виходить, заради неприборканого "бика". А ось наступного року, коли зміниться регламент, можна вже і на підвищення піти. Поки всі розбиратимуться, що до чого, уваги до другого "проклятого" боліда Ред Булл буде не так багато.

Isack Hadjar thinks 2026 could be the perfect time to switch to Red Bull given the new regulations... pic.twitter.com/pH2dNLSzeq

Тож цією заявою Аджар підвищив інтерес до своєї персони з боку Гельмута Марко, який хоче, щоб вихованець системи Ред Булл був успішний на тлі Ферстаппена.

На старті етапу прозвучали два важливих оголошення: 5 вересня Формула-1 вирішила продовжити контракт на проведення Гран-прі Монако, а 6 вересня Альпін оновив співпрацю з П'єром Гаслі.

Питання про доцільність продовження Гран-прі Монако з 2031 по 2034 роки можна поставити, але воно одразу ж відпаде історичною важливістю цих перегонів. Безумовно, із сучасними величезними болідами ймовірність побачити цікаву гонку в Монте-Карло наближається до нуля, і правила з обов'язковими піт-стопами роблять ситуацію тільки гіршою. Але Формула-1 просто не може собі дозволити втратити "перлину" свого календаря.

BREAKING: The Monaco Grand Prix will remain on the Formula 1 calendar through 2035!Building on the existing agreement with @ACM_Media that runs through the 2031 season 🤝#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/nTARdXKcZS

А ось ситуація з продовженням Гаслі зворотна. Тут стоїть питання, а навіщо це самому П'єру? Він втрачає свої найкращі роки в складі явного аутсайдера, чий єдиний на даний момент шанс вилізти з цієї трясовини – це наступний сезон. І то, якщо Альпін покине підвал Ф-1, то не через геніальність своїх інженерів, а за рахунок двигуна Мерседес, який команда отримуватиме. Ймовірно, саме на це й робить ставку Гаслі, адже в пелотоні точно є колективи, які з радістю запросили б його до себе.

6 вересня 2025 року – особливий день у кар'єрі Макса Ферстаппена. Не всі могли очікувати, що нідерландець вирве з лап Макларена поул Гран-прі Італії, але саме це він і зробив.

Своїм воістину історичним колом Макс примудрився встановити одразу три рекорди. Для початку він перевершив результат Льюїса Гамільтона 5-річної давнини, проїхавши коло за 1:18,792 с, що стало найкращим часом в історії автодрому Монца.

Під час проходження цього самого кола середня швидкість боліда Ферстаппена становила 264,68 км/год – це зробило коло Ферстаппена найшвидшим в історії Формули-1.

Verstappen setting the fastest lap in history pic.twitter.com/03rRBQmbwq

Ну і вишенька на торті: Макс став королем кваліфікацій за кермом боліда Ред Булл. Ферстаппен побив рекорд Себастьяна Феттеля, який за свою кар'єру в австрійській команді здобув 44 поули – у нідерландця таких тепер 45.

По ходу нинішнього сезону Макларен привчив нас, що доля мало не кожного Гран-прі буде крутитися навколо Ландо Норріса та Оскара Піастрі. Але цього дня була щонайменше одна людина, яка була проти такого сценарію.

Макс Ферстаппен провів видатну гонку та заслужено став її переможцем. Хоча старт заїзду обіцяв бути гарячим, адже позаду були обидва Макларени. Хтось з-поміж фанатів навіть припустив, що Макс може допомогти Піастрі, пригадавши, як Ферстаппен завершив гонку у другому повороті у 2021 році.

Після зрізу першого повороту Макс на прохання команди віддав лідерство Норрісу, щоб не отримати штраф. Здавалося, що Ландо почне відриватися, володіючи такою машиною. Але замість цього Ферстаппен швидко повернув собі перше місце. Ну а вже потім не було й натяку на те, що хтось може посперечатися з чотириразовим чемпіоном за перемогу.

Verstappen round the outside 💪Unbelievable battling at the front as the Dutchman retakes the lead! 🍿#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/hREmJQcsy0

Ферстаппен раз по раз штампував найшвидші кола, причому це відбувалося серією з 3-4 практично ідентичних результатів, до яких Макларени не могли наблизитися.

Володіючи найкращим болідом у пелотоні, "папайя" виграла більшу частину гонок цього року. Але кумедно, що найбільший відрив переможця від другого місця відбувся саме в Монці.

Це був справді видатний виступ від Ред Булл, який наче повернувся в часи свого домінування у 2023 році. Ферстаппен був неймовірно впевнений у собі, не припускався помилок та поки позаду відбувалися дивні події на трасі та поза нею, він приніс команді її першу перемогу без Крістіана Хорнера на посаді керівника. Але на це варто дивитися з іншого боку – це перша перемога Ред Булл під керівництвом Лорана Мекіса.

Починаючи з другої п'ятничної практики, Ландо Норріс демонстрував, що схід в Нідерландах на нього не вплинув у негативному плані. Британець виграв два тренування, володів високим темпом та був чи не головним претендентом на поул, поки Оскар Піастрі був позаду нього. Було помітно, що австралієць поступається напарникові і він нічого не може з цим вдіяти.

Ситуація не змінилася за підсумками кваліфікації, де Піастрі програв Норрісу, який у свою чергу програв Ферстаппену. А старт Гран-прі Італії зафіксував відчуття того, що цього дня між Норрісом та Піастрі не буде жодної боротьби: Ландо вирвався в лідери після здачі позиції Максом, а Оскар програв боротьбу Шарлю Леклеру, який знову був дуже агресивний.

Невдовзі пілоти Макларена все ж "зблизилися", коли Норріс програв позицію Ферстаппену, а Піастрі з боєм, але все ж таки пройшов Леклера. Ось тільки до боротьби на трасі справа так і не дійшла. Упродовж усієї гонки Норріс тримав Піастрі на безпечній для себе дистанції. Але в самому кінці сталося те, що сталося.

Будучи попереду, Норріс чомусь захотів піти на піт-стоп після Піастрі. Окей, команда прислухалася до свого гонщика, і покликала Оскара в бокси першим. Потім механіки погано спрацювали під час зупинки Ландо, який втратив занадто багато часу. Через це, коли британець повернувся на трасу, він опинився за напарником, ще й Леклер перебував лише у трьох секундах позаду.

І тут команда пригадала Угорщину 2024 року, і попросила Піастрі пропустити Норріса вперед. І Оскар послухався, вчинивши як командний гравець, але водночас він не наважився показатися свої "кохонес", враховуючи їхню з Ландо боротьбу за титул.

Here's the McLaren team radio moment 📻🔊#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/IwU1ozOYvg

Після гонки Норріс заявив, що вони обговорювали подібний сценарій до старту, а тому цей командний наказ не повинен сприйматися як подарунок. Ось тільки виходячи з реакції публіки, багато хто вважав це неповагою по відношенню до Оскара.

Сам Піастрі, до речі, не сильно виникав після фінішу, визнавши, що Норріс був швидшим упродовж усього вікенду. Але неприємний осад все ж залишився.

Єдиний етап у календарі, коли ти можеш бути впевнений у Феррарі та її шансах перемогти – це, звісно ж, Монца. Але цього року Скудерія примудрилася облажатися навіть тут.

Як завжди, італійці готували свій болід до домашньої гонки, налаштовуючи його на максималку, жертвуючи швидкістю в поворотах (що пізніше помітив Піастрі). Феррарі завжди хоче бути успішною в домашній гонці, ні для кого це не секрет. На жаль фанатів червоної команди, приводів для позитиву було не те, щоб багато.

Усе почалося ще тиждень тому, коли Льюїс Гамільтон заробив абсолютно непотрібний та абсолютно безглуздий штраф, який відкинув його за підсумками квалі на десяте місце.

Леклер своєю чергою не зміг стати автором чергового дива та виграти поул. Його максимумом було лише четверте місце. Після кваліфікації монегаск зізнався, що не міг витиснути більше з червоного боліда.

Варто ще зазначити, що фанати не зрозуміли стратегію команди на кваліфікацію. Знаючи, що Гамільтон стартуватиме у найкращому випадку шостим, Феррарі не випустила його перед Леклером на фінальну спробу, щоб дати напарникові сліп-стрім, який міг би допомогти йому виграти поул. Ні, це Леклер виїхав перед Гамільтоном. Після квалі Гамільтон і Леклер сказали, що команда не домовлялася про те, що Льюїс має допомогти Шарлю, і навіть не обговорювала це, тож питань до Скудерії стало ще більше.

У самій гонці був рівно один позитивний момент – прорив Гамільтона з десятого місця. Так, сер Льюїс видав сильний виступ, але вище шостого місця він не піднявся. Британець не зміг пройти колишнього напарника Джорджа Расселла, який весь заїзд уважно вивчав зад боліда Леклера. Вассер пояснив це низькою деградацією шин, тож Гамільтон знову залишився без подіуму. Як підсумок: 4 та 6 місця, а також купа розбитих італійських сердець.

P4 and P6 at the home race pic.twitter.com/CXKw142n1c

Хто може скаржитися на долю після цих перегонів, так це Ніко Хюлькенберг та Фернандо Алонсо. І якщо пілот Заубера зійшов, не встигнувши стартувати, то дворазовий чемпіон достроково вибув із заїзду через поломку підвіски, що сталося при наїзді на поребрик.

Dramatic footage of Alonso's suspension failure 🎥#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/LVa6NuDuDf

Фанати жартували, що після Нідерландів Аджар навмисно провалив квалі в Монці, щоб його не забрали в Ред Булл. Що ж, можна сміливо заявити, що це не так, адже Ісак видав головний прорив усього Гран-прі: стартувавши з піт-лейну, француз фінішував десятим.

When you know Hadjar knocked himself out of Q1 on purpose so that he won’t get demoted to Red Bull, but you can’t prove itpic.twitter.com/pLGwHvTl13

Посперечатися з Аджаром за статус найкращого новачка року зараз може лише Габріель Бортолето. Протеже Алонсо знову переміг напарника у кваліфікації, а в гонці приніс Зауберу чотири очки. Дуже важливо, особливо на тлі сходу Халка та боротьби в Кубку конструкторів.

Останні п'ять етапів Хаас чергує поганий виступ із хорошим. У Монці знову настала черга засмучувати. Американська команда залишилася без очок, Естебан Окон отримав 5-секундний штраф, а Олівер Берман за своє зіткнення з Карлосом Сайнсом заробив покарання +10 секунд та 2 бали в суперліцензію. Проблема в тому, що у британця їх тепер 10, а старі почнуть згоряти тільки в листопаді. Тож якщо за наступні два місяці Олі заробить ще 2 штрафні бали, він буде дискваліфікований на один етап.

Here's how Sainz and Bearman got themselves in a spin 😵‍💫#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/TZL3zViEN7

Так, командний наказ Макларена ми вже розібрали, тож варто перейти до того, яку реакцію це викликало у на той момент лідера гонки.

Можна тільки уявити, наскільки комфортно себе почував Ферстаппен, коли Джанп'єро Ламб'язе повідомив йому про обмін позиціями Піастрі та Норріса.

Сміючись, Макс здогадався (чи знав завдяки екранам на треку), що це стало результатом повільного піт-стопу Норріса. Джі Пі це підтвердив, але попросив Ферстаппена не думати про це, а сфокусуватися на тому, щоб привезти машину до фінішу на першому місці.