На тлі подорожчання продуктів харчування до мера столиці Віталія Кличка звернувся Департамент фінансів Київської міської державної адміністрації з пропозицією переглянути тарифи на проїзд у міському транспорті. Відповідний документ був опублікований у Telegram-каналі Vgorode.ua.
У листі йшлося, що згідно зі статтею 91 Бюджетного кодексу України, регулювання тарифів на перевезення пасажирів у міському транспорті може здійснюватися з місцевих бюджетів. Однак через нові фінансові обставини столиця може втратити можливість утримувати ціни на нинішньому рівні.
У зв’язку з цим Департамент фінансів КМДА закликав мера Києва Віталія Кличка розглянути можливість підвищення тарифів на транспорт із урахуванням змін, що відбулися за останні п’ять років.
За даними КМДА, у бюджеті Києва на 2025 рік передбачено понад 9 млрд грн для Департаменту транспортної інфраструктури, що становить 12,3% видатків загального фонду бюджету міста. Із цієї суми майже 4,8 млрд грн було спрямовано КП «Київський метрополітен» та 4,2 млрд грн — КП «Київпастранс».
Ситуацію ускладнило й рішення Верховної Ради від 20 серпня 2025 року, відповідно до якого всі доходи міста з 1 серпня і до кінця року надходитимуть до загального фонду Державного бюджету України. Через це очікується недоотримання до 8 млрд грн у бюджеті столиці.
У документі наголошувалось, що така ситуація створює ризики для фінансування ключових напрямків міського господарства, зокрема для збереження тарифів на перевезення пасажирів на довоєнному рівні.
Крім того, в КМДА звернули увагу на інфляційні процеси, які з 2020 року щороку суттєво збільшують потребу у видатках на транспорт. На 2026 рік задекларована різниця у тарифах становить понад 13,7 млрд грн. Для прикладу, витрати на перевезення одного пасажира, подані у розрахунках на наступний рік, склали 44,68 грн у метрополітені та 22,62 грн у «Київпастрансі».
У зв’язку з цим Департамент фінансів КМДА закликав мера Києва Віталія Кличка розглянути можливість підвищення тарифів на транспорт із урахуванням змін, що відбулися за останні п’ять років.
Своєю чергою, у відповідь міський голова Віталій Кличко заявив, що це питання не розглядатиметься до завершення воєнного стану.
«Місто зараз шукає можливості, щоб не підвищувати цін на проїзд. Хоча в багатьох великих містах України це вже зробили», — йдеться в заяві мера.
За словами Віталія Кличка міського голови, різниця в чинному тарифі й економічно обґрунтованому — 11 млрд грн у рік, ще 1 млрд грн потрібен на безплатний проїзд пільговиків.
«Департамент фінансів, проаналізувавши витрати з таким мінусом з бюджету, знову запропонував розглянути питання коригування чинних тарифів», — сказав мер у відповідь на чутки про подорожчання проїзду, що з'явилися в соціальних мережах.
«В умовах, коли у столиці забрали 8 млрд (на Укрзалізницю!) — на заплановану дотацію коштів столиці не вистачатиме. Центральна влада зробила все, щоб забрати в міста можливість утримувати тариф на проїзд у громадському транспорті. А ми тепер шукаємо можливості, щоб виправити створену ситуацію і зберегти чинні тарифи. Бо, як я і говорив раніше, до кінця війни підвищення цін на проїзд у міському транспорті ми не розглядатимемо», — сказав міський голова.
Як відомо, тарифи на перевезення пасажирів у Києві були встановлені понад сім років тому — 14 липня 2018 року, разова поїздка коштує 8 грн. Вартість проїзду збиралися підвищити до 20 грн на початку 2022 року, але цим планам завадила війна.
На той час метрополітен оцінював обґрунтований тариф у 22 грн, наприкінці 2024 року оцінка зросла до 36,90 грн.
Але поки що ціни залишаться на попередньому рівні. Втім, заспокоюватися українцям поки що рано, адже в країні дорожчає низка комунальних послуг. Зокрема, вартість електроенергії.