Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Запуски космічних кораблів можуть затримати рейси у Флориді

Запуски космічних кораблів можуть затримати рейси у Флориді
HiTech.Expert • 1 хв читання

У той час як регуляторні органи розглядають плани SpaceX щодо запуску величезної ракети Starship з Космічного центру імені Кеннеді, федеральні документи попереджають, що ці польоти можуть спричинити хвилювання у повітряному просторі Флориди, змусивши закрити кілька аеропортів, змінити маршрути та спричинити затримки до двох годин.

Навіть після запуску, повернення двох ступенів Starship може вимагати зупинки на землі в деяких з найзавантаженіших аеропортів країни, згідно з проектом заяви про вплив на навколишнє середовище (EIS), опублікованим Федеральним управлінням цивільної авіації цього місяця.

Аеропорти Флориди, на які можуть вплинути запуски, включають Міжнародний аеропорт Орландо, Міжнародний аеропорт Маямі, Міжнародний аеропорт Тампа та Міжнародний аеропорт Форт-Лодердейл/Голлів

Середня затримка може становити від 40 хвилин до 2 годин для запусків і посадок ракет-носіїв Super Heavy, а також від 40 хвилин до однієї години для повернення космічних кораблів Starship. Можливі зміни маршруту та скасування рейсів, як зазначила FAA у супровідній презентації.

Для управління ризиками FAA створить зони небезпеки для повітряних суден (AHA) над потенційно ураженими районами, як це робиться сьогодні для комерційних космічних запусків. Залежно від траєкторії польоту Starship, ці зони можуть накладатися на маршрути над Атлантичним океаном, частинами Мексиканської затоки, Карибським басейном та повітряним простором декількох країн Центральної Америки.

«АХА можуть вимагати закриття десятків прибережних і глибоководних океанічних повітряних шляхів над Атлантичним океаном, що потребуватиме значного перенаправлення літаків, щоб уникнути АХА», – йдеться в проекті ЕІС щодо запусків Starship.

Речниця міжнародного аеропорту Тампи Емілі Ніппс повідомила TechCrunch, що аеропорт досі не брав участі в жодних нарадах чи процедурному плануванні з FAA або SpaceX. Однак на наступний день після того, як TechCrunch надіслав свої запити до відповідних аеропортів та FAA, Ніппс заявила, що аеропорт отримав інформацію про те, що ці обговорення відбудуться «незабаром».

«Чи зміниться щось для нас в оперативному плані, я ще не знаю», – сказала вона.

Представник аеропорту Miami International заявив, що вони не отримували жодної інформації про можливі зупинки на землі.

SpaceX вже багато років запускає свої флагманські ракети Falcon з узбережжя Флориди, і з 2020 року частота запусків різко зросла. Незважаючи на те, що минулого року з Східного полігону було запущено понад 80 ракет Falcon, ці запуски зазвичай не перешкоджають роботі комерційних авіакомпаній. Однак ракети Falcon суттєво відрізняються від Starship: менший розмір Falcon означає менший можливий слід у разі аномалії, а запуски Falcon на даний момент є передбачуваними та зрілими. Starship перебуває на значно ранішій стадії розробки, і транспортні засоби все ще час від часу вибухають під час наземних випробувань та орбітальних польотів.

Дійсно, у проекті EIS зазначається, що розмір закритих ділянок повітряного простору може змінюватися залежно від кожної місії Starship і що він може зменшуватися у міру підвищення надійності транспортного засобу.

Представник FAA заявив, що агентство вже вступило в контакт з авіаційними організаціями та співпрацювало з SpaceX над розробкою умовних траєкторій запуску та повернення. Перед запуском агентство також розповсюдить остаточний план управління повітряним простором. Представник додав, що FAA враховує низку факторів, зокрема кількість пасажирів, яких це стосується, тривалість вікна запуску та основні свята, при визначенні дати запуску космічного апарату.

Starship — це система запуску нового покоління від SpaceX, призначена для польотів на Місяць і Марс. Ракета висотою 122 метри складається з двох ступенів: верхнього ступеня, який також називається Starship, і ракети-носія Super Heavy. Обидва ступені розроблені таким чином, щоб бути повністю багаторазовими та швидко відновлюватися для високочастотних запусків супутників і місій у далекий космос.

Сьогодні SpaceX проводить всі запуски Starship з бази Starbase на півдні Техасу. Але компанія планує розширити свою діяльність на Космічний центр імені Кеннеді НАСА, що вимагає проведення екологічної експертизи. Ця експертиза проводиться Федеральним управлінням цивільної авіації (FAA) у співпраці з НАСА, ВПС, Службою рибного та дикого господарства та іншими федеральними агентствами.

У проекті EIS аналізується до 44 запусків Starship на рік, що може включати до 44 посадок ракети-носія Super Heavy і 44 посадок Starship. Super Heavy може приземлитися на LC-39A, стартовому майданчику в KSC, на дроноплаві або бути витрачена в Атлантичному океані. Посадки Starship також можуть відбуватися на майданчику, на кораблі або у вигляді приводнення з підйомом в Атлантичному, Тихому або Індійському океанах.

FAA зазначила в проекті EIS, що хоча тимчасове закриття повітряного простору може вплинути на комерційні авіакомпанії та інших зацікавлених осіб, «стратегії пом’якшення наслідків, такі як заздалегідь узгоджені зміни маршрутів, динамічне планування та управління потоком трафіку на основі часу, можуть зменшити операційні навантаження».

Сьогодні FAA використовує прототип інструменту під назвою Space Data Integrator, який отримує дані про польоти в режимі реального часу від SpaceX та інших операторів, щоб скоротити час закриття повітряного простору. Регулюючий орган заявляє, що хоче розробити більше інструментів для посилення своєї здатності оцінювати ситуацію, і щоразу, коли Starship запускається, він отримуватиме більше даних про його роботу.

Космічні сили США проводять паралельну екологічну експертизу на сусідній базі космічних сил мису Канаверал, в рамках якої аналізується до 76 запусків Starship на рік. Хоча в проекті ЕІС для цього об’єкта зазначено, що запуски Starship призведуть до закриття повітряного простору, деталі закриття поки що невідомі, оскільки підготовка об’єкта займе кілька місяців.