Ужгород став першим обласним центром України, який отримав пряме пасажирське сполучення з країнами Європейського Союзу.
Нову колію європейського стандарту між Чопом та Ужгородом протяжністю 22 кілометрів збудували менш ніж за рік — попри війну та всі труднощі.
Віцепрем’єр-міністр з відновлення України Олексій Кулеба розповів, що це вперше в сучасній історії в Україні збудували з нуля ділянку колії шириною 1435 мм. Завдяки цьому вже з 12 вересня з Ужгорода вирушатимуть прямі поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрили 5 вересня.
За словами голови правління «Укрзалізниці» Олександра Перцовського, цей проєкт став важливим етапом розвитку європейської залізничної мережі в Україні. Він розповів, що у 2026 році планують електрифікувати ділянку та почати будівництво євроколії у напрямку Львова. Він також наголосив, що українські залізничники виконали роботи навіть швидше, ніж планували, чим вразили європейських партнерів.
Водночас «Укрзалізниця» відкрила продаж квитків на нові рейси. З 12 вересня почнуть курсувати прямі поїзди з Ужгорода до міст ЄС:
поїзд №961/618 Ужгород — Братислава: відправлення з Ужгорода о 8:09, прибуття до Братислави о 18:33;
поїзд №617/964 Братислава — Ужгород: відправлення з Братислави об 11:27, прибуття до Ужгорода о 22:35.
поїзд №146 Ужгород — Будапешт — Відень: відправлення з Ужгорода о 8:09, прибуття до Будапешта о 14:20, прибуття до Відня о 17:20;
поїзд №143 Відень — Будапешт — Ужгород: відправлення з Відня о 10:42, прибуття до Будапешта о 13:19, до Ужгорода — о 22:35.
З грудня розклад узгодять із внутрішніми рейсами. Це дозволить, наприклад, виїхати ввечері з Києва, зранку прибути в Ужгород і без пересадок продовжити подорож європейським поїздом.
Реалізація проєкту стала можливою завдяки фінансовій підтримці Європейського Союзу та Європейського інвестиційного банку.
Половину коштів на будівництво надали в межах програми Connecting Europe Facility (CEF), ще половину — ЄІБ.