Всупереч тому, що українців постійно «лякають» здорожчанням комунальних послуг, які і без того викачують чимало грошей з гаманців, насправді гарна новина в тому, що в деяких випадках можна добитись зменшення нарахувань у платіжках.
Про це пише видання «На пенсії» з посиланням на Держпродспоживслужбу.
Хто і в яких випадках може домогтися компенсації?
Це можна зробити в тому випадку, якщо житлово-комунальні послуги були надані у неналежній якості.
«Закон України „Про житлово-комунальні послуги“ і постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145 передбачають конкретні механізми захисту прав споживачів», — зазначають чиновники з Держпродспоживслужби.
Письмове звернення. Спочатку необхідно повідомити надавача послуг про проблему. Звернення варто надсилати рекомендованим листом або передавати особисто, отримавши відмітку про прийняття.
Перевірка. Представник компанії чи управитель будинку повинен прибути на виклик протягом доби з моменту отримання скарги.
Акт-претензія. За результатами перевірки складається документ у двох примірниках — один зберігається у споживача, другий у виконавця послуги. Якщо сторони не дійшли згоди, акт підписується із зауваженнями.
Відмова від підпису. Якщо виконавець не з’явився або відмовився підписати акт без пояснень, документ вважається чинним за умови підписів щонайменше двох споживачів.
Направлення акту. Документ надсилається виконавцю або управителю рекомендованим листом.
Якщо ж протягом п’яти робочих днів відповіді не надійшло, споживач має право звернутися до територіального органу Держпродспоживслужби для захисту своїх інтересів.
Також нагадаємо, що частина пенсіонерів має право легально не платити за комуналку — хто саме, пояснили в Пенсіонному фонді України.