Коротко
Документальний фільм "Underseen" досліджує життя незрячих людей в Україні під час війни. Фільм зосереджується на роботі музею "03:00", де гіди допомагають відвідувачам відчути світ без зору. Герої фільму діляться своїми особистими історіями та демонструють незламність духу перед обличчям труднощів, а також наголошують на важливості підтримки вразливих спільнот.
У Києві пройшла офіційна премʼєра короткометражного документального фільму Underseen британського режисера Рафаеля Кортеса, присвяченого досвіду незрячих людей у реаліях повномасштабної війни.
У центрі сюжету — гідеси львівської філії Музею у темряві «03:00», керівниця музею Аліна Марненко та ветеран Віталій Верес, який втратив зір на фронті. Через їхні історії фільм розкриває силу людського духу та роль соціального підприємництва у підтримці вразливих спільнот.
За словами режисера, Underseen — це спроба змінити суспільне сприйняття незрячості та воєнних травм, дати голос тим, хто часто залишається непоміченим. Премʼєра стала майданчиком для публічної дискусії за участі творців та героїнь фільму, серед яких — продюсерка Жанна Максименко-Довгич, засновниця Фундації «03:00» Аліна Марненко, гідеса Вікторія Шевчук та сам режисер. Модераторкою події виступила Ксенія Швець — гідеса музею, комікеса та стендаперка.
Завдяки партнерству SILab Ukraine, USVF, Фундації «03:00» та підтримці Європейського Союзу, фільм отримав аудіо опис, створений у співпраці з ініціативою «Доступне кіно» та застосунком Greta.
Під час заходу глядачам також представили трейлер майбутнього повнометражного фільму «Blind Arc», який продовжує дослідження тем, порушених в Underseen.
Стрічка розповідає про українських ветеранів, які втратили зір через війну, зокрема про Івана Романа — військового з Миколаєва, який у 2024 році, рятуючи побратимів, втратив ногу, руку та зір.
«Blind Arc» занурює глядача у глибокий процес адаптації, переосмислення реальності та пошуку внутрішньої опори після травми.
До слова, київські театри показують вистави з аудіоописом для людей з порушеннями зору.
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»