Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Виставка "Випромінювання": Мистецтво війни Стаса Жалобнюка у Києві

Виставка "Випромінювання": Мистецтво війни Стаса Жалобнюка у Києві
ZN.UA • 3 переглядів • 1 хв читання

Коротко

Виставка "Випромінювання" художника Стаса Жалобнюка поєднує мистецтво та осмислення війни. Експозиція фіксує вплив спільного досвіду війни на індивідуальні історії та формує нову художню мову, адаптовану до контексту різних міст України. Вона охоплює серії робіт, створених протягом останнього десятиліття, а також нові твори, створені під час повномасштабного вторгнення.

У столиці відкрили виставку «Випромінювання» художника Стаса Жалобнюка — проєкт, що поєднує мистецтво й рефлексію над війною. Його реалізували Одеський національний художній музей у партнерстві з Національним музеєм Тараса Шевченка. Київ став черговим етапом мандрівної експозиції, яка змінюється з урахуванням особливостей кожного міста. Відкриття зафіксував фотокореспондент ZN.UA Василь Артюшенко.

Мета виставки — зафіксувати, як спільний досвід війни вплітається в індивідуальні історії, формуючи нову художню мову. «Випромінювання» презентують у різних українських містах, де щоразу адаптують експозицію до місцевого контексту, інтегруючи нові сенси й доповнюючи проєкт новими роботами.

Центральною темою творчості Жалобнюка залишається осмислення війни через призму особистого досвіду. У своїх полотнах та інсталяціях художник досліджує зв’язок між родинною пам’яттю, історією та географією — зокрема рідною Одесою й простором Чорного моря. Його роботи балансують між інтимністю й масштабністю, переносячи глядача в умовний простір «теперішнього моменту» – у стан війни, у власну внутрішню реальність.

Експозиція охоплює кілька художніх серій, над якими Жалобнюк працював упродовж останнього десятиліття: «Садок діда Сави, 1947», «Портрети», «Випромінювання» та інші. Водночас у Києві вперше представили частину його нових творів, створених уже під час повномасштабного вторгнення.

Проєкт продовжить мандрувати країною, акумулюючи досвіди з різних регіонів, і надалі формуючи живий художній архів війни, вкорінений у пам’яті, місці та часі.  

3