Сполучені Штати прагнуть запобігти тому, щоб рішення Дональда Трампа скасувати санкції проти білоруського національного перевізника «Белавіа» відкрило шлях для постачання важливих авіаційних запчастин російським авіакомпаніям. Хоча це дозволить продавати запчастини компанії «Белавіа», Вашингтон намагається заблокувати перевізника від польотів до росії, хоча таке обмеження може бути неефективним.
Угода між США та білоруссю була остаточно укладена 11 вересня після звільнення 52 політичних в'язнів, яких утримував Мінськ. Але наступного дня після оголошення Міністерство торгівлі США надіслало генеральному директору «Белавіа» Ігорю Чергінцю листа, в якому виклало умови для відновлення доступу до запасних частин для парку з 16 літаків, дев'ять з яких — Boeing, пише Politico.
«Цей дозвіл не дозволяє здійснювати рейси до Куби, Ірану, Північної Кореї, росії, Сирії, тимчасово окупованого Криму або окупованих частин Донеччини та Луганщини», — йдеться в документі, маючи на увазі експорт запасних частин.
Однак 15 вересня «Белавіа» оголосила про 50-відсоткову знижку на рейси до Санкт-Петербурга.
«Заборона США є формальною. Немає можливості перевірити, що відбувається в митному союзі росія+, частиною якого є білорусь», — сказала Еліна Рибакова, керівниця міжнародної програми Київської школи економіки та наукова співробітниця брюссельського аналітичного центру Bruegel.
Комісар з фінансових послуг Марія Луїс Альбукерке нещодавно нагадала, що «санкції ЄС щодо білорусі забороняють операторам ЄС надавати послуги».
«Я розглядаю білорусь та росію як держави, що повністю співпрацюють, з повністю прозорими кордонами», — додала вона.
Ризик того, що компоненти літаків, вироблені у США, можуть опинитися в руках російських авіакомпаній, які гостро потребують технічного обслуговування та запасних частин після понад трьох років західних санкцій, зріс після того, як білорусь оголосила, що Вашингтон послаблює санкції проти її національного перевізника.
Рішення США також створило потенційний розрив з Європейським союзом. Комісар з фінансових послуг Марія Луїс Альбукерке нещодавно нагадала, що «санкції ЄС щодо білорусі забороняють операторам ЄС надавати послуги, такі як технічне обслуговування, та надавати будь-які інші економічні ресурси особам або організаціям, що входять до списку, включно з «Белавіа».
Розбіжність між європейськими та американськими санкціями щодо «Белавіа» викликає питання щодо того, чи повинні країни ЄС перешкоджати транзиту американських запасних частин через свою територію до білорусі.
Раніше «ФАКТИ» повідомляли, що на військових навчаннях росія та білорусь відпрацьовували загрозу ядерної війни з НАТО.