На тлі паливної кризи у Росії, яка розпочалася після ударів українських дронів по НПЗ, Білорусь частково могла б компенсувати дефіцит, але діє обережно. Про це повідомила пресслужба Служби зовнішньої розвідки України.
У розвідці зазначили, через паливну кризу в Росії гуртові ціни на бензин з початку серпня зросли на 8%. Не стабілізувала ринок навіть заборона експорту бензину, введена на початку серпня.
“Попит на білоруські нафтопродукти в РФ у другій половині серпня зріс, проте білоруські НПЗ мають обмежені потужності: річна виробнича здатність становить лише 3–4 млн тонн бензину, з яких 2 млн тонн споживається всередині країни. Місячне ж споживання палива в РФ – 3 млн тонн”, – йдеться у повідомленні.
У СЗР пояснюють, що Білорусь також обмежує поставки бензину до Росії через економічну складову. Його вигідніше експортувати у Китай, Індію та Африку.
“Там ціни коливаються від 1300 доларів до 1900 доларів за тонну. В РФ натомість пропонують менше тисячі доларів США”, – розповіли у розвідці.
Крім того, у Службі зовнішньої розвідки нагадують, що навіть у період паливної кризи у березні 2024 року Білорусь відправила до Росії лише три тисячі тонн бензину, що становило 0,1 % місячної потреби.
Повідомлялося, що атаки українських дронів по нафтопереробних заводах у Росії досить серйозно позначаються на галузі. Росія втратила 13% потужностей у нафтопереробній галузі. За підрахунками The Moscow Times, нальоти безпілотників призвели до зупинки не менш як чотирьох великих НПЗ. Як наслідок це призвело до злету цін на пальне з початку року на 40-50%.
Повідомляється, що до кінця серпня простоюватиме Самарський НПЗ, є складнощі з ремонтом кількох заводів «Роснефти» в Рязані та Новокуйбишевську. 15 серпня стало відомо про зупинку Волгоградського НПЗ "Лукойлу", найбільшого на півдні Росії, з потужністю 14,8 млн тонн на рік.