Коротко
Заступнику директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА повідомлено про підозру у службовій недбалості через аварію на ділянці метро між станціями «Деміївська» та «Либідська». Розслідування показало, що руйнування елементів споруди тривало протягом 14 років, а перші ознаки проблеми виявлено ще у 2011 році. Посадовцю інкриміновано неорганізованість ремонтних робіт та відсутність контролю за роботою метрополітену.
Поліція Києва повідомила про підозру у службовій недбалості заступнику директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. Підозра стосується аварійної ситуації між станціями метро «Деміївська» та «Либідська», що виникла у грудні 2023 року.
Про це КВ дізналася з повідомлення поліції Києва.
“У рамках досудового розслідування було встановлено, що руйнування елементів споруди не було одномоментним — воно тривало близько 14 років, а перше потрапляння води до тунелю зафіксовано ще у березні 2011 року. Попри загрозу виникнення надзвичайної ситуації, аварійні роботи у період з 2011 по 2023 роки здійснювалися без залучення фахівців науково-дослідних інститутів та окремих фахівців, які б встановили причини пошкоджень й надали рекомендації з їхнього усунення. Заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури, бувши обізнаним щодо критичного стану елементів тунельної споруди, не організував належним чином роботи з їхнього ремонту та реконструкції, які б запобігли настанню аварійної ситуації”, – сказано в поліцейському релізі.
У прокуратурі додають, що “заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури, який одночасно є начальником управління дорожньої інфраструктури, не контролював роботу комунального підприємства «Київський метрополітен» з питань, що віднесені до компетенції управління, а також не брав участі в організації робіт з усунення наслідків надзвичайних ситуацій на об’єктах транспортної інфраструктури, що згодом і призвело до тимчасового закриття станцій метрополітену”.
Слідчі за процесуального керівництва Київської міської прокуратури повідомили посадовцю про підозру за ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України — службова недбалість, що спричинила тяжкі наслідки. Санкція статті передбачає до п’яти років позбавлення волі.
Раніше підозри у службовій недбалості у цій справі отримали колишній керівник КП «Київський метрополітен», директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, начальник служби колії, тунельних споруд і будівель та головний інженер метрополітену.
Столичним Департаментом інфраструктури у 2023 році керував Руслан Кандибор. Нещодавно суд відсторонив Кандибора від виконання обов’язків директора згаданого Департаменту.
Як інформувала КВ, у грудні 2023 року на деяких ділянках синьої гілки столичної підземки сталася аварійна ситуація, внаслідок якої було порушено герметичність конструкцій тунелю, що своєю чергою спричинило протікання води, потрапляння піску та підтоплення колій метрополітену. Через загрозу безпеці пасажирів рух потягів через низку станцій метро довелось повністю зупинити.
За даними поліції, закриття станцій столичного метро, а також організація дублюючих маршрутів наземним транспортом коштувало бюджету столиці додаткових витрат – понад 164 млн гривень.
Читайте: Підтоплення столичного метро: провина Януковича чи безконтрольна забудова від Кличко