Інфлюенсери та творці контенту є багато чим більше, ніж їхні публічні образи. Всі, крім найвідоміших особистостей, ймовірно, самі виконують деякі з наступних завдань: модератор контенту, відеоредактор, фотограф, стратег соціальних медіа, сценарист та генератор ідей. А що, якби вони могли передати більшу частину цієї роботи штучному інтелекту? А що, якби саме соціальні медіа-платформи надали їм інструменти для цього?
На заході Made on YouTube, що відбувся у вівторок у Нью-Йорку, компанія представила низку нових функцій штучного інтелекту, спрямованих на творців контенту, багато з яких зосереджені на всій роботі за лаштунками, яка входить у створення відео. На відміну від попередніх інструментів, таких як генератор фонової музики на основі штучного інтелекту або інструменти для створення фотографій і відео на основі штучного інтелекту, нові інструменти є переважно функціями контент-стратегії, які позиціонуються як такі, що допомагають творцям охопити нову аудиторію (і ефективніше донести інформацію до існуючої аудиторії).
Серед нових інструментів — Ask Studio, чат-бот на базі штучного інтелекту, який творці можуть використовувати для аналізу ефективності свого контенту. Амджад Ханіф, віцепрезидент з управління продуктами, описує його як «креативного партнера»: як аудиторія реагує на відео? Які моменти відео є найцікавішими? Інструмент збирає дані з усього каналу YouTube, включаючи довгі відео та короткі ролики — по суті, це швидший і більш прямий інструмент аналітики, вбудований у платформу. Творці можуть попросити інструмент зробити такі речі, як підсумувати коментарі та синтезувати настрої глядачів, а також попросити пропозиції на основі даних: якщо YouTube повідомляє про падіння кількості переглядів у певній частині, Ask Studio дасть поради щодо оптимізації цієї частини відео на наступний раз. Творці також можуть запитувати, наприклад, «ідеї для відео з коментарів до мого останнього відео», а потім просити про пропозиції щодо назви. Наразі інструмент не може порівнювати один канал з іншим (запити на кшталт «Які відео моїх конкурентів мають хороші показники?»).
Також впроваджується нова функція A/B-тестування мініатюр і заголовків, яка базується на версії тестування мініатюр, анонсованій минулого року. Завдяки цьому оновленню автори можуть поєднувати мініатюри та заголовки і проводити тестування, щоб визначити, які з них працюють найкраще. «Переможцем» стає комбінація з найвищим часом перегляду.
«Незалежно від того, наскільки хороше відео, саме мініатюра та заголовок спонукають людей переглянути відео та оцінити його якість. Чесно кажучи, це, мабуть, найважливіше», — каже Ешлі Александер, інфлюенсерка у сфері лайфстайлу, яка отримала ранній доступ до деяких інструментів і вже випробувала їх. Александер каже, що використовує функцію тестування лише мініатюр для кожного відео і почала інтегрувати новий інструмент A/B-тестування мініатюр та заголовків у свій робочий процес.
Поява інструментів, які по суті призначені для того, щоб допомогти творцям оптимізувати алгоритм YouTube, є своєрідним парадигмальним зсувом. Протягом багатьох років творці проводили власні тести, щоб з’ясувати, що найкраще працює для кожної соціальної мережі: як написати найпривабливіший заголовок або чи слід зображати закритий чи відкритий рот на мініатюрі. Це був процес проб і помилок, під час якого творці намагалися з’ясувати, який контент віддають перевагу платформи. Зараз деякі платформи самі безпосередньо повідомляють творцям, що і як вони повинні публікувати — TikTok повідомляє творцям, які теми є популярними і навіть що їхні підписники шукають в додатку, з явними підказками, що творці повинні створювати відео, орієнтовані на ці пошукові запити. Ефект є подвійним: це спосіб для YouTube та інших платформ більш безпосередньо керувати тим, що створюють творці. «Оптимізація» контенту також потенційно вигідна як для творців, так і для самого YouTube — обидві сторони хочуть, щоб глядачі проводили більше часу на платформі, переглядаючи їхні відео.
YouTube також розширює деякі інструменти штучного інтелекту, орієнтовані на глядачів, такі як дубляж. Раніше творці мали доступ до функції автоматичного дубляжу — тепер ця функція також синхронізує губи ютубера з дубльованою мовою. Контент, в якому використовується функція штучного інтелекту YouTube для дубляжу, матиме під заголовком і в описі відео позначку, що вказує на те, що він був автоматично дубльований. Творці не зможуть переглядати та виправляти або коригувати неправильно перекладені частини після завантаження.
Окремо, творці також матимуть можливість додавати декількох співтворців до одного відео — по суті, це функція крос-постингу. Кожен співтворець зможе бачити показники ефективності відео.
Вплив штучного інтелекту на створення контенту спостерігається вже деякий час у різних галузях: творці контенту для дорослих використовують чат-ботів для взаємодії з платними клієнтами, а платформи заохочують рекламодавців використовувати моделі, створені штучним інтелектом, для продажу продуктів. Коли YouTube нещодавно оновив свої правила монетизації, багато творців зрозуміли, що політика щодо «неавтентичного контенту» спрямована на масово вироблені відео, створені штучним інтелектом. Деякі творці були стурбовані тим, що саме вважається «неавтентичним», як YouTube буде перевіряти контент і як вирішуватиме, що демонетизувати.
Є безліч прикладів того, як онлайн-спільноти та спільноти за інтересами змушені змиритися з напливом контенту, створеного штучним інтелектом, — але чи має це значення, якщо це відбувається за лаштунками? Чи хвилює глядачів, якщо їхній улюблений ютубер використовує ШІ для пошуку ідей для відео, як це заохочує робити платформа? І якщо всі ідеально оптимізовані для алгоритму YouTube і покладаються на однакові вбудовані інструменти, чи є хтось дійсно оптимізованим? Хто виграє, коли всі мініатюри та заголовки ідеальні, або коли всі використовують один і той самий інструмент ШІ для створення ідеальних тем та сценаріїв для відео?
Такі творці, як Александра, кажуть, що ці функції є відправною точкою, а не чіт-кодом: ідеї, згенеровані штучним інтелектом, є хорошим початком, але вона вважає, що в кінцевому рахунку вона найкраще знає свою аудиторію. Для багатьох творців контенту їхня аудиторія сприймає їх як людей, які роблять чіткі творчі вибори, а не просто продукують те, що пропонує чат-бот — ці відносини є чимось, що штучний інтелект не може відтворити.