У Дніпрі продовжують оновлювати міський електротранспорт. Роботи виконуються у спеціалізованій вагоноремонтній майстерні КП «Дніпровський електротранспорт» Дніпровської міської ради. Тут одночасно працюють в декількох напрямках: проводять капітальні ремонти старих трамваїв, адаптують новенькі, отримані з Німеччини вагони та відновлюють унікальні тролейбуси-«гармошки», які залишилися лише в нашому місті.
Нагадаємо: З 2020 року Дніпро отримав із Лейпцигу 76 вагонів. Лише минулого, 2024-го, приїхали 26 одиниць, і вже 20 з них курсують міськими маршрутами. Два панорамні вагони урочисто запустили саме на День міста, підкресливши символічність оновлення транспорту.
Аби випустити такі вагони на лінію, у майстернях виконують цілий комплекс робіт – від діагностики металу до заміни візків і адаптації під ширину українських колій.
– Майже 97% вагонів уже знаходяться в експлуатації, – пояснює заступник начальника спеціалізованої вагоноремонтної майстерні з виробництва Сергій Гужва. – Вони проходять повний капітальний ремонт: заміну оздоблення, ремонт або заміну сидінь для пасажирів, повну заміну систем опалення та освітлення, фарбування в міський дизайн-код. Візки також проходять капремонт і переобладнання під нашу ширину колії, адже у Лейпцигу вона трохи вужча. Таким чином ми продовжуємо термін експлуатації вагона ще на 10–15 років.
Символічно, що вагони прибувають до Дніпра в синьо-жовтих кольорах – саме таким є прапор Лейпцига, міста-партнера, яке активно підтримує Україну у час війни. А вже тут, у вагоноремонтній майстерні, їх перефарбовують у червоний – офіційний колір Дніпровського бренд-коду. До речі, Лейпцигські вагони дуже легко впізнати серед інших. У них фари квадратної форми.
А ось як такі ж самі трамвайчики виглядають в Лейпцигу.
Майстер-реєстратор дільниці Валерій Березовський додає, що лейпцигські трамваї мають низку технічних переваг:
– Ці вагони обладнані транзисторами GBT. Це новітня технологія, яка забезпечує менше споживання електроенергії та має систему рекуперації. Простими словами, частина енергії повертається в мережу під час гальмування. Це вигідніше і для підприємства, і для міста загалом.
Паралельно в майстерні відновлюють тролейбуси ЮМЗ Т1 – так звані «гармошки». Подібні машини зчленованого типу сьогодні залишилися лише у Дніпрі. Такий тролейбус здатен перевозити значно більше пасажирів.
– У середньому складання або відновлення одного зчленованого тролейбуса займає близько трьох місяців, – розповідає Сергій Гужва. – Він складніший у ремонті, ніж трамвай, бо має більше дрібних деталей і вузлів. Наразі у місті експлуатуються п’ять таких машин.
Один із тролейбусів перебуває на завершальній стадії складання: встановлюється електрообладнання, прокладаються комунікації, готується салон.
Робота в майстерні розподілена між кількома бригадами: одні займаються демонтажем, інші ремонтом, треті – складанням. У кожній групі працює від чотирьох до шести людей, залежно від завдання.
Зараз у роботі одночасно кілька одиниць техніки: завершальний етап збирання тролейбуса ЮМЗ Т1 та початковий етап капремонту тролейбуса ПМЗ Т2.
– Ми повністю демонтуємо всі частини кузова, які зносилися, замінюємо їх на новий метал і обладнання. Це повний капітальний ремонт, – уточнює пан Гужва.
Особливу увагу в КП «Дніпровський електротранспорт» приділяють безпечності та надійності транспорту. Для цього на підприємстві працює власна лабораторія ультразвукової діагностики.
– Ліцензовані спеціалісти проводять обстеження металу різними способами й визначають, чи підлягає вагон подальшій експлуатації. Якщо ні – приймається рішення про його списання, – пояснює Сергій Гужва.
Ремонтники зізнаються, що після початку повномасштабного вторгнення довелося дещо знизити темпи через складнощі з матеріалами та умовами роботи. Але навіть попри це, процес не зупинився.
– Ми продовжуємо оновлювати рухомий склад, – підкреслює Сергій Гужва. – Так, агресія сусідів внесла свої корективи, але ми намагаємося організовувати роботу так, щоб одразу після виходу з майстерні одного вагона на ремонт заходив наступний. Це дозволяє не втрачати час і забезпечувати місто справним транспортом.
Сьогодні у вагоноремонтній майстерні кипить робота: на реконструкції одночасно перебувають трамваї, тролейбуси й вантажні вагони. Німецькі трамваї отримують друге життя та сучасні технології, унікальні «гармошки» повертаються на лінії, а старі вагони після десятиліть служби набувають нового вигляду.
Завдяки цій роботі дніпряни й надалі користуватимуться оновленим і безпечним транспортом.
Категорія: Влада, Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі