Подружжя з Гайсина – Олександр та Тетяна Бондарі, до повномасштабного вторгнення займалися сімейним бізнесом – у сфері громадського харчування. Родина мала невеличке кафе в українському стилі. У 2022 році Олександр вступив до лав ЗСУ, а після повернення до цивільного життя вирішив, що потрібно розширювати та розвивати свій бізнес по-новому.
Колишній військовослужбовець став учасником курсів WebPromoExperts, за підтримки програми супроводу ветеранів «МХП Поруч», де пройшов навчання з «SMM-спеціалістки». Він вивчив маркетинг та отримав державні гранти на розвиток власної справи.
Близько 15 років тому, старт родинного бізнесу дав тесть Олександра, після чого чоловік разом і з дружиною долучилася до сімейної справи. Коли у 2019 році розпочався ковід, заклад призупинив свою роботу, а з початком повномасштабного російського вторгнення його довелось закрити.
У перші місяці війни Олександр, як колишній працівник правоохоронних органів, стояв на блок постах з військовими та патрулюваннях з поліцією. За кілька місяців чоловік вступив до ССО, а після навчання відправився на Луганщину.
«Коли розпочалось повномасштабне вторгнення, спершу службу я розпочав у силах спеціальних операцій. Потім потрапив до 112 бригади ТРО, ходили на виконання різних завдань. Все було…Службу я проходив на Східному напрямку. Наш маршрут був - Торське, Зарічне, Діброва та Серебрянські ліси. Так, там у 2023 році я отримав поранення, але після реабілітації знову повернувся до служби…», - каже чоловік.
Військовий розповідає, що з лав ЗСУ звільнився у 2024 році, коли втретє став батьком.
«Після звільнення зі служби я певний час приходив до реальності, намагався «знайти себе». І тут мені в інтернеті потрапила публікація, програма для ветеранів, учасників бойових дій від МХП, стосовно навчання на «SMM-спеціаліста». Я подумав, може дійсно спробувати реалізувати себе у новій сфері, тим самим розширити бізнес за допомогою реклами в соціальних мережах. Це б допомогло мені повернути популярність нашому кафе.
Думаю, а ну спробую. Я подав заявку. Мені майже відразу перетелефонували і вже за 3-4 дні я розпочав своє навчання», - ділиться військовий.
Чоловік каже, що у першу чергу для нього це був спосіб відволіктися та навчитися новому. А так, як SMM – це маркетинг розвитку соцмереж, то навчання стало чудовим способом повернути колишню популярність їх закладу.
«Моє навчання тривало три місяці. Курси я закінчив з відзнакою, а це означає - найвищий рівень. Адже випускники отримували сертифікати за трьома рівнями.
Під час навчання ми мали «домашнє задання», яке потім оцінювали та аналізували викладачі з SMM. Після завершення курсів я почав активно вести контент в соцмережах. Публікую різні фото, відео. Навчився монтувати та навіть знайшов фотоапарат, щоб якість картинки була приємніша для підписника», - каже Олександр.
За словами Олександра, з початком активності у соцмережах він помітив приріст аудиторії. Збільшилась кількість підписників та почала підтягуватися більша спільнота людей.
Сьогодні у кав’ярні родини працює близько 15 осіб. Основна спеціалізація закладу – фаст-фуд. Однак, зі слів Олександра, у їхніх планах розширити кафе, зробити його місцем, куди залюбки заходитимуть не лише «перекусити», а й відсвяткувати важливі дати чи події. Збільшити кількість клієнтів Олександр планує, зокрема й за допомогою контенту у соціальних мережах.
«У нас в закладі є величезне меню з традиційних українських страв. Подаємо ми їх у посуді з українським орнаментом. Окрім того, ми придбали піч для приготування піци та страв з картоплі. Усе це я намагаюся показати нашим підписникам у мережі: як ми готуємо, як проходить наш день, як працює заклад. І мені приємно, я помічаю зворотній зв’язок від аудиторії, що є показником того, що мої курси були не даремними, а результат вже дає про себе знати», - підкреслив військовий.