Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Китай будує сухопутний «Суецький канал»: для чого

Китай будує сухопутний «Суецький канал»: для чого
ZN.UA • 1 хв читання

Китай непомітно створює альтернативні маршрути для експорту товарів у Європу, оминаючи Південно-Китайське море, аби уникнути напруженості у відносинах зі США та їхніми союзниками в регіоні, пише Euronews.

Гірське місто Чунцін стало ключовим вузлом нового сухопутного торговельного коридору, який деякі експерти вже називають «новим Суецьким каналом».

Маршрут обслуговується залізницею і, за прогнозами, може перетворитися на найважливіший логістичний центр Азії. За даними South China Morning Post, Чунцін швидко перетворився на стратегічну точку у китайській торговельній мережі. Якщо модель виявиться успішною, уряд може розпочати аналогічні інвестиції й у західних регіонах країни.

Щодня місто обробляє сотні відправлень, з’єднуючи країни Південно-Східної Азії — такі як В’єтнам і Сінгапур — із Європою, включно з Німеччиною та Польщею, за допомогою швидкісних вантажних потягів.

Доставка суходолом займає на 10–20 днів менше, ніж традиційними морськими маршрутами, і значно спрощує митні процедури. Запуск у 2023 році високошвидкісної лінії ASEAN скоротив час перевезення між Ханоєм і Чунціном до п’яти днів, а далі товари можуть потрапити в Європу менш ніж за два тижні.

Окрім стратегічного розташування, Чунцін є потужним виробничим центром: тут виготовляють близько третини всіх ноутбуків у світі, діє велика база виробництва електромобілів, а також формується чверть усього китайського автомобільного експорту.

На думку спостерігачів, вибір Чунціна має не лише логістичні, а й геополітичні причини. Торговельна війна зі США за президентства Дональда Трампа показала небезпеку залежності від морських шляхів під контролем Заходу, зокрема Суецького каналу та проток Ормуз і Малакка. Пандемія COVID-19 ще більше оголила вразливість морських ланцюгів постачання.

В умовах війни в Україні та випадків арешту китайських вантажів у 2023 році маршрут через Росію також став більш ризикованим, попри те що двостороння торгівля у 2024-му сягнула 240 млрд євро. Тому Пекін розвиває так званий «Серединний коридор» через Казахстан і Каспійське море, щоб уникати як Росії, так і морських проток.

Втім, Китай стикається з численними проблемами: митними затримками, високими витратами, слабкою інфраструктурою та фінансовою нестійкістю. Багато маршрутів, особливо в межах ініціативи «Один пояс, один шлях», досі потребували державних субсидій, аби залишатися привабливими для експортерів.

На масштабному саміті ШОС у Тяньцзіні Китай гучно заявив про власне бачення нового світоустрою. А ще проводить грандіозний військовий парад, демонструючи свою воєнну потугу. Але не зброєю єдиною Піднебесна готується до домінування на планеті. Її стратегія набагато хитріша. Про те, «Як Китай планує стати світовим гегемоном», детально пише Петро Герасименко.