Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

“Історичний день для всієї Європи”: робітники завершили тунель найдовшої залізничної підземної магістралі у світі

“Історичний день для всієї Європи”: робітники завершили тунель найдовшої залізничної підземної магістралі у світі
ZN.UA • 1 хв читання

Будівельники пробили останній шар скельної породи 18 вересня, відкривши підземний тунель між Австрією та Італією, який згодом перетвориться на високошвидкісну залізничну магістраль. Бреннерський тунель, довжиною 55 км, а з підключенням до підземного сполучення з Інсбруком — 64 км, стане найдовшим у світі залізничним тунелем, повідомляє Reuters.

Цей об’єкт є ключовим елементом транспортної стратегії Європейського Союзу, спрямованої на перенесення вантажних перевезень з автомобільних доріг на залізницю. Мета — скоротити забруднення довкілля та посилити транскордонну торгівлю.

“Сьогодні ми разом робимо вирішальний крок у напрямку будівництва одного з найбільших інфраструктурних об'єктів на всьому континенті”, — заявила прем’єр-міністр Італії Джорджія Мелоні на церемонії. Вона назвала подію “історичним днем для Італії, Австрії та всієї Європи”.

Будівництво планують завершити у 2032 році — на 16 років пізніше від початкових планів. Вартість проєкту зросла до 8,5 мільярдів євро (понад 10 мільярдів доларів), що приблизно на 2,5 мільярди євро перевищує початковий бюджет.

Після введення в експлуатацію нова лінія скоротить час у дорозі між Фортеццою в Італії та Інсбруком в Австрії з 80 хвилин до менш ніж 25. Це має суттєво зменшити навантаження на один із найжвавіших транспортних коридорів Європи. Щороку перевал Бреннер долають понад 2,5 млн вантажівок, 14 млн легкових авто та близько 50 млн тонн вантажів.

Сьогодні близько 70% перевезень через Альпи здійснюється автотранспортом, і лише 30% — залізницею. Очікується, що запуск тунелю змінить це співвідношення на користь залізничних перевезень.

Разом з тим, експерти попереджають, що ефективність нового сполучення може бути обмеженим через затримки у Німеччині. Саме вона має завершити будівництво ключових північних під’їзних шляхів до тунелю, але роботи досі не завершені.

Нагадаємо, що нещодавно у Китаї відкрили вантовий міст Чантай, який з’єднав міста Чанчжоу та Тайчжоу. Ця споруда, що стала найдовшою у світі серед вантових мостів з основним прольотом 1208 метрів, також є першою, яка поєднала швидкісну автомагістраль, звичайну дорогу та залізницю в одній інфраструктурі.