Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Як зрозуміти коли змінювати тормозний диск та колодки

Як зрозуміти коли змінювати тормозний диск та колодки
Наше місто • 1 хв читання

Серце починає битися швидше, коли під час гальмування з‑під коліс долинають незвичайні звуки. Досвідчені водії знають: такі сигнали ігнорувати не можна. Гальмівна система відповідає за безпеку, тому будь‑які зміни в її роботі вимагають негайної уваги.

Автомобіль може «розповісти» про свої проблеми різними звуками. Легкий писк після дощу — це одне, а металевий скрегіт — зовсім інше. Деформований тормозний диск створює характерну вібрацію, яка передається на кермо і педаль гальма.

Тонкий писк під час гальмування часто лякає початківців, але не завжди означає серйозне ламання. Сучасні автомобілі оснащені спеціальними датчиками зносу, які починають «співати» за зменшення товщини колодок. Це попередження — час замовляти нові деталі, зокрема тормозний диск. Після дощу або миття автомобіля може з’явитися короткочасний писк. Вологість на поверхні дисків створює додаткове тертя, яке супроводжується характерним звуком. Основні причини писку включають:

Неякісні колодки також можуть пищати навіть у справному стані через погані матеріали. 

Металевий скрегіт — це сигнал тривоги, який не можна ігнорувати. Такий звук означає, що фрикційний матеріал повністю зношений і металева основа контактує з диском. Зношені колодки не лише втрачають ефективність гальмування, але й активно пошкоджують дорогі диски. Продовження їзди з таким звуком призводить до появи глибоких борозен на дисках, їх деформації або навіть розтріскування. Характерні ознаки критичного зносу:

У такій ситуації потрібно негайно припинити експлуатацію автомобіля.

Перш за все варто провести візуальний огляд гальмівної системи. Товщина колодок повинна бути не менше 3 міліметрів, інакше виникає необхідність заміни. Диски перевіряють на наявність борозен, тріщин або сильної корозії. Іноді допомагає просте очищення механізмів від накопиченого бруду та пилу. Легкий писк після миття або у вологу погоду зазвичай зникає самостійно. За металевого скреготу або стуку потрібно негайно звернутися до спеціалістів і замовити нові тормозні колодки. Регулярна перевірка стану гальмівної системи (кожні 15–20 тис. км) допоможе уникнути серйозних проблем.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра

Позначки: Партнерський матеріал