Loqal – новинний агрегатор Loqal
Політика

Ferrari спробують реабілітуватися вдома, Норрісу потрібно перемагати: прев'ю Гран-Прі Італії

Ferrari спробують реабілітуватися вдома, Норрісу потрібно перемагати: прев'ю Гран-Прі Італії
Українська правда • 1 хв читання

Перерва у Формулі-1 закінчилася і відразу подарувала нам трилер з несподіваною розв'язкою – Гран-прі Нідерландів, де в межах однієї гонки ми побачили аварії двох Феррарі, зіткнення Лоусена та Сайнса, що призвело до штрафу для іспанця, який шокував і його і фанатів, а також, звичайно, схід Ландо Норріса наприкінці, який значно вплинув на чемпіонське протистояння.

І ось уже цими вихідними з 5 по 7 вересня на легендарному автодромі Монца, що знаходиться поблизу однойменного міста, визначиться переможець одного з найбільш історичних етапів усієї Формули-1 – Гран-прі Італії.

Чемпіон вирішив розібратися з головними інтригами та цікавинками напередодні 16 гонки сезону, яка стане передостанньою в європейському календарі "королеви автоспорту" цього сезону.

Відтоді Монца пропустила лише один заїзд у 1980 році через реконструкцію і етап приймала Імола. За цей час на ній виступали та перемагали чимало великих пілотів, і "Храм швидкості" відіграв особливу роль у їхніх кар'єрах.

Так, 1965 року на цій трасі свою першу перемогу в "королівських автоперегонах" здобув Джекі Стюарт, який згодом став легендою та уособленням "героїчної епохи".

Рік потому, на Гран-прі Італії 1966, Джек Бребем виграв свій третій титул і він досі залишається єдиним гонщиком, який став чемпіоном на боліді власної конструкції.

У 1972 році в Монці здобув перший раз чемпіоном світу став Емерсон Фіттіпальді, а в 1975 – Нікі Лауда. Причому австрієць зробив це, виступаючи за Феррарі, що дало місцевій публіці небачений привід для свята.

Саме на етапі в Монці вперше про завершення кар'єри оголосив легендарний Міхаель Шумахер, а згодом так само вчинив й Феліпе Масса.

Монца не дарма називається "храмом швидкості", адже тут ставалися легендарні перемоги і легендарні зіткнення, саме тут траса заточена на низьку притискну силу і швидкість на прямих, що може значно змінити фаворитів і тріумфаторів.

Last year's atmosphere was truly something special 🇮🇹 #FIA #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/GnHQ73elPc

Рекордсменами по перемогах у "храмі швидкості" є Міхаель Шумахер та Льюїс Гамільтон – колишній та нинішній пілот Феррарі по 5 разів здобували тут першу сходинку п'єдесталу пошани.

Серед команд, звичайно, лідерство втримує національний символ Італії, Феррарі. Скудерія 20 разів перемагала в межах Гран-прі Формули-1. Найближчими до них підібрався Макларен з 11 звитягами та Мерседес – з 9.

The rush of a home win ❤️ 🇮🇹 🎥 : @scuderiaferrari #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/c73EreM72P

Монца неодноразово перебудовувалася: одні зміни були спричинені аваріями зі смертельними наслідками та необхідністю забезпечити хоча б мінімальну безпеку для глядачів, інші – постійним зростанням швидкості гоночної техніки, треті – відновленням після Другої світової війни.

У результаті вийшло так, що в одному й тому ж місці існували дві різні траси: "класичний" автодром із поворотами та високошвидкісний овал. А в 1955-1956 роках Гран-прі проводився на комбінованій конфігурації, що поєднувала обидва варіанти.

Наразі трек у Монці є класикою швидкісних гонок з мінімальною притискною силою. Трек має довгі прямі та кілька жорстких шикан, які створюють серйозні гальмівні навантаження. Тут особливо важлива аеродинамічна ефективність і вміння пілота знайти ідеальну точку гальмування.

Ключові повороти на трасі – це Curva di Lesmo, Curva Parabolica, і Variante Ascari, який названий на честь загиблого тут італійського пілота Альберто Аскарі, який залишився останнім місцевим чемпіоном Формули-1.

На сьогодні 53 кола в Монці, кожне з яких складає 5,793 км, утворює загальну дистанцію гонки в 306,72 км.

Усього автодром налічує 11 поворотів та дві прямі з зонами DRS, хоча найбільше з обгонів відбувається саме на старт-фінішній, адже далі в пілотів є змога відірватися від суперника і не дати йому активувати заднє антикрило вже на наступному колі.

Рекордний час у гонці на етапі в Італії продемонстрував Рубенс Барікелло ще в далекому 2004 році – 1:21,046.

Для гонки в Італії виробник гуми Pirelli вирішив нічого не міняти з конфігурації минулого року. Команди матимуть на вибір C3 як Hard, C4 як Medium і C5 як Soft.

Якщо подивитися на стратегії минулого року, то можна помітити, що найуспішнішими виявились пілоти, що зупинялися всього один раз, радше за все вибір мідіум-хард стане найпопулярнішим і цього року.

Окрім того, через вкрай довгий піт-стоп, який є одним з найдовших у сезоні саме в Монці, пілоти можуть відтягувати свою зупинку, щоб дочекатися сприятливих умов, як-от машина безпеки.

Щодо погоди, то несподіванок немає бути, сонце та близько 27 градусів за Цельсієм має триматися протягом усього вікенду.

Якщо в Нідерландах усе було дуже передбачувано і там несподівано міг подарувати лише дощ (за матінку-погоду вирішив віддуватися мотор Ландо Норріса), то в Монці багато що вирішить кваліфікація та старт, адже DRS та сліпстрім буде доступний усім і повторення цього поїзду з DRS вкрай ймовірний.

Нам би хотілося, щоб чемпіонська гонка продовжувалась, тому зробимо ставку на реабілітацію Ландо Норріса та його перемогу в Італії. Британцю потрібно вигравати мінімум 7 гонок та 2 спринти, за умов, що Піастрі виграє 2 заїзди та буде другим у решті.

Окрім того, реабілітація вкрай потрібна Феррарі, зійти двома болідами в Нідерландах це дуже погано, але повторити щось подібне в Італії буде катастрофою. ЗМІ вже пишуть, що Скудерія підготує вкрай агресивну конфігурацію боліда, щоб поборотися за найвищі місця вдома.

Тому дамо й другий прогноз, один з пілотів Феррарі підніметься на п'єдестал пошани. Можливо час сяяти Льюїсу Гамільтону, бо його фанат, Ісак Аджар, уже заїхав на третє місце цього сезону, а 7-разовий чемпіон досі не був на подіумі.

FIRST LOOK! 😍Ferrari reveal their special livery for Monza, celebrating 50 years since Niki Lauda's championship winning season ❤️#F1 #ItalianGP @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/UDj083aHqa

14:30 – 15:30. Перша практика18:00 – 19:00. Друга практика

13:30 – 14:30. Третя практика17:00 – 18:00. Кваліфікація

Дивитися гонку та кваліфікацію Гран-прі Нідерландів можна на ОТТ-платформі Setanta Sports, а також на телеканалі Setanta Sports Ukraine +.