Ще один день, ще один розумний пристрій припадає пилом – або, в даному випадку, ціла лінійка пристроїв для розумного дому.
У четвер компанія-виробник побутової електроніки Belkin заявила, що припиняє технічну підтримку своїх старих продуктів Wemo з 31 січня 2026 року, і що додаток, який використовується для управління пристроями, більше не буде підтримуватися. Це рішення вплине на низку пристроїв, включаючи розумні вилки, вимикачі, розумні лампочки, радіоняні, кухонну техніку, обігрівачі, очищувачі повітря, датчики руху тощо.
В електронному листі клієнтам компанія пояснила своє рішення, зазначивши, що їй потрібно змістити фокус своєї діяльності в інше русло.
“Це рішення далося нам нелегко, – йдеться в листі. “Протягом останнього десятиліття, відколи компанія Belkin вперше запустила Wemo у 2011 році, ми прагнемо надавати споживачам інноваційні, прості у використанні аксесуари для безперебійної роботи розумного будинку. Однак, з розвитком технологій, ми повинні зосередити наші ресурси на різних частинах бізнесу Belkin“.
“Ми розуміємо, що ці зміни можуть порушити ваш звичний ритм життя, і ми щиро перепрошуємо за незручності”, – додали в компанії.
Belkin заявляє, що продукти, які все ще перебувають на гарантії до кінця терміну експлуатації, можуть мати право на часткове відшкодування, і що їхні продукти, налаштовані для використання з HomeKit від Apple, продовжуватимуть функціонувати навіть без хмарних сервісів Wemo та додатку Wemo. Додаток також більше не підтримуватиметься після 31 січня 2026 року, а будь-які функції пристрою, що покладаються на хмарне підключення, як-от віддалений доступ або голосова інтеграція, більше не працюватимуть.
Після 31 січня компанія також не надаватиме технічну підтримку, прошивку, оновлення програмного забезпечення та допомогу з усунення несправностей.
Рішення припинити випуск лінійки продуктів для розумного дому залишає споживачів без доступу до технологій, які стали невід’ємною частиною їхнього повсякденного життя – це не просто дитяча іграшка, яка відключається від мережі, а щось більш важливе. (Звісно, відключення іграшок від мережі теж може мати руйнівні наслідки. Згадайте, наприклад, сумне прощання з роботом-компаньйоном Moxie).
Дедалі частіше компанії просто припиняють підтримку своїх застарілих продуктів для розумного дому без жодних технічних причин для цього. Натомість такі кроки дозволяють компаніям, як зазначає Бєлкін, переорієнтувати свої зусилля на більш прибуткові сфери бізнесу.
Наприклад, нещодавно компанія Google оголосила про подібний крок, прийнявши рішення припинити випуск своїх старих пристроїв Nest.
У квітні технологічний гігант заявив, що більше не підтримуватиме своє перше покоління термостатів Nest Learning Thermostats. Починаючи з 25 жовтня 2025 року, моделі Nest першого та другого покоління вимкнуть підключені функції, перестануть отримувати оновлення, перестануть працювати з додатком Nest або Google Home і, по суті, стануть “німими” пристроями.
Замість того, щоб виділяти ресурси на підтримку своєї клієнтської бази, простіше надіслати електронною поштою пропозицію допомогти їм перейти на новішу версію. У випадку з Nest це знижка $130 на термостат Nest 4-го покоління, який зазвичай коштує $279,99. Хоча це може бути вигідною пропозицією, примус до оновлення через застарілість не подобається багатьом клієнтам, чиї пристрої все ще чудово працюють, незважаючи на їхній вік.
Однак цей процес захищає Google від колективних позовів, які могли б виникнути, якби компанія просто вимкнула таку кількість смарт-пристроїв і додаток Nest одночасно. Відштовхуючи цих користувачів від додатку Nest і заохочуючи їх до переходу на новіші пристрої, Google може стверджувати, що використання старих пристроїв насправді було досить низьким, якщо буде подано позов. Це могло б зменшити будь-які штрафи або компенсації, до яких може призвести такий позов, і полегшити ситуацію для Google і, можливо, врешті-решт закрити додаток Nest.
Крім того, завчасне повідомлення клієнтів про подібні кроки зменшує юридичні ризики компанії.
У випадку з Belkin, клієнти, які зробили ставку на Wemo для свого розумного будинку, будуть сильно вражені і, можливо, навіть розлючені, якщо вони не матимуть права на часткове відшкодування.
Компанія Belkin надала повний список постраждалих пристроїв, який включає широкий спектр продуктів для розумного дому, що охоплює кілька категорій.